۱۳۹۴ آذر ۱۸, چهارشنبه

مولانا عبدالحمید تابع قانون و عامل وحدت


طی روزهای اخیر بعضی از رسانه‌های وابسته به جریان‌ افراطی و تندرو با سوءاستفاده از برگزاری مراسم ازدواج پسر شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید که شامگاه جمعه13آذر1394 برگزار شد، کوشیده‌اند از این مراسم برای تشویش اذهان عمومی و تحریک احساسات مذهبی مردم، در راستای منویات افراط گرایانه‌ی خود بهره ببرند.
این‌بار برگزاری مراسم عروسی پسر مولانا عبدالحمید پس از گذشت دو روز از «اربعین»، تنها بهانه‌ای بود که به دست طیف تندرو افتاد تا بدین طریق با دروغ و افتراء به تخریب شخصیت ایشان و جمع زیادی از مسئولان عالی‌رتبه استان بپردازند.




جریان افراطی در اقدام اخیر خود پا را فراتر نهاده و به حرمت‌شکنی جمع زیادی از مسئولان استانی از جمله آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی معزّز زاهدان، مهندس هاشمی استاندار سیستان‌وبلوچستان، خانجانی فرماندار زاهدان و برخی دیگر از مسئولان استانی که در این مراسم حضور داشته‌اند، پرداخته است. 
هرچند برگزاری مراسم عروسی از دیدگاه فقه اهل‌سنت در هر روزی از سال هیچ اشکالی ندارد، اما مولانا عبدالحمید به منظور رعایت حال برادران شیعه و حفظ وحدت اسلامی و پرهیز از هرگونه سوء استفاده احتمالی جریان افراطی، مراسم عروسی پسرش را که مقدمات برگزاری آن دو روز قبل از محرم فراهم شده بود و قرار بوده در آغاز سال قمری (اوایل محرم) برگزار شود. اما این مراسم به‌خاطر رعایت حال همسایگان شیعه به تاخیر انداخته شد و پس از گذشت دو روز از «اربعین حسینی» برگزار شد. اما ظاهرا جریان‌های متعصب و تندرو در بعضی از رسانه‌ها در ذکر تاریخ هم خیانت کرده و تاریخ برگزاری این مراسم را روز و یا شب اربعین ذکر کرده‌اند.
نکته ای که اینجا بارز است تخریب شخصیت جناب مولانا عبدالحمید در بین برادران شیعه و اهل سنت است اما باید به افراد تندرویی که این اخبار کذب را منتشر کرده اند یادآور شد که مولانا عبدالحمید همیشه پیرو قوانین جمهوری اسلامی بوده و هیچگاه درپی برهم زدن وحدت نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر