۱۳۹۴ تیر ۶, شنبه

تهدید مردم، مسئولین و علماء اهلسنت و بلوچ توسط گروه های تندرو

افرادی که مواد منفجره و بمب حمل می‌کنند نمی‌دانند که با ایجاد نا‌امنی به ایران و مردم سیستان‌و بلوچستان ضربه می‌زنند، ناامن کردن استان مایه خشنودی دشمنان کشور و مردم ایران است.ایجاد ناامنی در منطقه به هر شکل و بهانه و انگیزه‌ای که باشد از سوی ما محکوم است. جامعه اهلسنت ایران که متشکل از اقوام مختلف است، به دور از هرگونه افراطگرایی، خشونتطلبی و تکفیر است. ما هر نوع خشونت، افراط‌گرایی و تکفیر را رد می‌کنیم.

ما جامعه اهلسنت ایران اهل فتنه نیستیم. بلکه ما به دین و وطن‌مان علاقه داریم. ما اهل‌سنتِ ایران هستیم و نظام جمهوری اسلامی را، که یک نظام دینی است، بر سایر نظامها ترجیح می‌دهیم.وابستگی جامعه اهلسنت ایران به نظام جمهوری اسلامی است و به هیچ جای دیگری وابسته نبوده و از جایی دیگر انتظاری هم ندارد. خدا میداند که ما بارها دست رد به سینه قدرتهای استکباری و فتنه‌انگیز که دنبال ایجاد اختلاف بوده‌اند زدهایم. بلکه ما به دین و وطن‌مان علاقه داریم.
مطالب بالا همه و بی تردید نظر جامعه اهل سنت منطقه است که از لسان جناب شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به مناسبت های مختلف و در مراسمات گوناگون بیان شده است، میشود و خواهد شد چرا که مسیر اهلسنت مسیر اعتدال و میانه‌روی است.

اما برخی از افراد و گروه ها که این سخنان و مطالب با مشی تندرویانه‌ی آنها سازگاری ندارد این مطالب را بر نمی‌تابند و به بهانه های مختلف هر از گاهی دهان به تهدید و توهین و تحقیر مردم و علماء می‌گوشایند. در آخرین مورد از این تهدیدها و توهین‌ها یکی از این گروه های تندرو که بارها و بارها جناب مولانا عبدالحمید از ایشان خواسته اند که سلاح را بر زمین بگذارند و با گفتگو در پی حل و فصل مشکلات خود باشند این بار و پس از درگیری با مرزبانان بلوچ در منطقه کوهک و آسکان اطلاعیه ای صادر کرده اند که در آن ادعا کرده‌اند "با هر کس که با خواسته‌های آنها مخالفت کنند خواهند جنگید که این موضوع برخلاف ادعاهای آنها مبنی بر حمایت از مردم اهل سنت این منطقه است."

ما مخالفیم، اهل سنت مخالفند، علمای اهلسنت با هر گونه ناامنی به هر بهانه ای مخالف هستند. کار این افراد و گروه ها به جایی رسیده که اینک پا را فراتر از توهین گذشته اند و شروع به تهدید مردم و علماء و مسئولین اهلسنت و بلوچ منطقه کرده‌اند. چه کسی این اجاز را به شما داده که هر کسی بر خلاف نظر و رفتار شما باشد آن را تهدید کنید؟ شما اصلا جایگاهی ندارید که بخواهید مردم و علمای اهلسنت بلوچ را تهدید کنید.
مردم و علماء هرگز اجازه تاخت و تاز به شما نخواهند داد این را بدانید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر